OSH | Odborový svaz hasičů

Velitel "roznesen na kopytech" poté, co poslal dva hasiče ze směny domů

Velká Británie Fire Brigades Union 16. ledna 2017    Velitel hasičů byl obviněn, že se choval neschopně a ničivě, když poslal domů dva hasiče z jejich směny v pondělí (16. ledna), kdy odmítli obsluhovat taktické vozidlo (TRV - Tactical Response Vehicle). Britský odborový svaz hasičů (FBU) tvrdí, že tato vozidla jsou nebezpečná, protože nemohou plnit úkoly při hasičských či záchranných operacích při mimořádných událostech, kde existuje ohrožení života, například při domovních požárech. Nigel Hutchinson, velitel hasičů v North Yorkshire, se rozhodl výše uvedeným způsobem poté, co bylo vyřazeno z provozu standardní hasičské vozidlo na požární stanici v Scarborough a nahrazeno vozidlem TRV.  Dva hasiči uposlechli doporučení Odborového svazu hasičů a odmítli být posádkou na tomto vozidle. Byli pak uvolněni ze služby po zbytek směny a posláni domů. Tím, že opustili stanici Scarborough, nezůstalo tam dost členů posádky na obsazení jednoho z hasičských vozidel této stanice nebo na provozování dalšího speciálního vybavení sloužícího na záchranu ve výškových budovách.  Steve Howley, sekretář Odborového svazu hasičů v North Yorkshire, řekl: „Akce velitele byly nemístné a zbytečné. On sám si poskvrnil svoji reputaci a ohrozil bezpečnost veřejnosti. Je ostudné, že naši členové jsou obětí vedení proto, že se nebáli říct svůj názor a postavili se na obranu bezpečnosti svých kolegů a veřejnosti. To potvrzuje naprostou lhostejnost velitele k veřejnosti a bezpečnosti hasičů. „Způsob, jakým manažeři chtějí využít a obsadit posádkou vozidlo TRV, vytváří velký bezpečnostní problém a morální dilema pro naše hasiče. Pokud by tato vozidla byla ta první, která by vyjela na velký požár, tak jak to i vedení uvedlo, potom všechno co by byli schopni udělat, by byl pouze průzkum na místě zásahu. Nemohou provádět záchranné operace a jejich možnosti provádět hasičské zásahy jsou omezené. „Tyto návrhy jak využít TRV výrazně zvyšují riziko, že dojde k vážnému zranění nebo usmrcení hasičů anebo někoho z veřejnosti." Odborový svaz hasičů v North Yorkshire je v právním sporu s místním velitelstvím hasičů ohledně zavedení vozidel TRV, které jsou obsazovány posádkou pouze dvou hasičů. Podle návrhů to mělo být postupně zaváděno v průběhu čtyř let tak, aby hasičský sbor a odbory mohly plně prozkoumat odlišné nárůsty efektivity a úspor Odborový svaz hasičů (FBU) však nyní cítí, že velitel se snaží „dotlačit“ vozidla TRV do provozu v průběhu příštích šesti měsíců navzdory obavám o bezpečnost, které vyjádřil FBU, a které zůstaly nezodpovězeny.   OSH Přeložil Milan Skalník

Velká Británie

Fire Brigades Union

16. ledna 2017

 

 Velitel hasičů byl obviněn, že se choval neschopně a ničivě, když poslal domů dva hasiče z jejich směny v pondělí (16. ledna), kdy odmítli obsluhovat taktické vozidlo (TRV - Tactical Response Vehicle).

Britský odborový svaz hasičů (FBU) tvrdí, že tato vozidla jsou nebezpečná, protože nemohou plnit úkoly při hasičských či záchranných operacích při mimořádných událostech, kde existuje ohrožení života, například při domovních požárech. Nigel Hutchinson, velitel hasičů v North Yorkshire, se rozhodl výše uvedeným způsobem poté, co bylo vyřazeno z provozu standardní hasičské vozidlo na požární stanici v Scarborough a nahrazeno vozidlem TRV.

 Dva hasiči uposlechli doporučení Odborového svazu hasičů a odmítli být posádkou na tomto vozidle. Byli pak uvolněni ze služby po zbytek směny a posláni domů. Tím, že opustili stanici Scarborough, nezůstalo tam dost členů posádky na obsazení jednoho z hasičských vozidel této stanice nebo na provozování dalšího speciálního vybavení sloužícího na záchranu ve výškových budovách.

 Steve Howley, sekretář Odborového svazu hasičů v North Yorkshire, řekl: „Akce velitele byly nemístné a zbytečné. On sám si poskvrnil svoji reputaci a ohrozil bezpečnost veřejnosti. Je ostudné, že naši členové jsou obětí vedení proto, že se nebáli říct svůj názor a postavili se na obranu bezpečnosti svých kolegů a veřejnosti. To potvrzuje naprostou lhostejnost velitele k veřejnosti a bezpečnosti hasičů.

Způsob, jakým manažeři chtějí využít a obsadit posádkou vozidlo TRV, vytváří velký bezpečnostní problém a morální dilema pro naše hasiče. Pokud by tato vozidla byla ta první, která by vyjela na velký požár, tak jak to i vedení uvedlo, potom všechno co by byli schopni udělat, by byl pouze průzkum na místě zásahu. Nemohou provádět záchranné operace a jejich možnosti provádět hasičské zásahy jsou omezené.

Tyto návrhy jak využít TRV výrazně zvyšují riziko, že dojde k vážnému zranění nebo usmrcení hasičů anebo někoho z veřejnosti."

Odborový svaz hasičů v North Yorkshire je v právním sporu s místním velitelstvím hasičů ohledně zavedení vozidel TRV, které jsou obsazovány posádkou pouze dvou hasičůPodle návrhů to mělo být postupně zaváděno v průběhu čtyř let tak, aby hasičský sbor a odbory mohly plně prozkoumat odlišné nárůsty efektivity a úspor

Odborový svaz hasičů (FBU) však nyní cítí, že velitel se snaží „dotlačit“ vozidla TRV do provozu v průběhu příštích šesti měsíců navzdory obavám o bezpečnost, které vyjádřil FBU, a které zůstaly nezodpovězeny.

 

OSH

Přeložil Milan Skalník

Fotogalerie: Velitel "roznesen na kopytech" poté, co poslal dva hasiče ze směny domů

Naši partneři

Menu