OSH | Odborový svaz hasičů

Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR získala potvrzení kvality

Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR (ZP MV ČR) získala 2. července 2007 velice prestižní ocenění - Certifikát jakosti ISO 9001. Toto ocenění potvrzuje, že hlavním ...

Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR (ZP MV ČR) získala 2. července 2007 velice prestižní ocenění - Certifikát jakosti ISO 9001.
Toto ocenění potvrzuje, že hlavním zájmem Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR je usilovat o co největší spokojenost jejích klientů - pojištěnců i smluvních partnerů, tedy zdravotnických zařízení.
Ocenění je o to významnější, že certifikát jakosti vlastní v současnosti pouze tři zdravotní pojišťovny z celkem devíti, které působí na území České republiky. Od července se k nim připojuje i Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR.
„Pokud jsme dosud tvrdili, že jsme proklientsky orientovaná organizace, že nám jde především o spokojenost pojištěnců i smluvních zdravotnických zařízení, tak dnes máme toto své úsilí potvrzeno nezávislým certifikačním orgánem. Naše důvěryhodnost byla posílena,“ okomentoval událost generální ředitel ZP MV ČR Karel Šatera.
Na udělení certifikátu se pojišťovna soustředěně připravovala více než rok a vlastní certifikační audit probíhal dva měsíce. V průběhu května a června zkoumali nezávislí auditoři Certifikačního orgánu CERT-ACO, s.r.o., zda si pojišťovna ocenění kvality zaslouží.
Nakonec rozhodli, že ZP MV ČR zavedla a používá systém managementu jakosti pro oblast poskytování všeobecného zdravotního pojištění i dalšího smluvního zdravotního pojištění a připojištění přesahující rámec potřebné zdravotní péče.
„Neznamená to, že nemůžeme udělat chybu, ale že máme vytvořený takový systém řízení, že se jí dokážeme napříště vyhnout, popřípadě alespoň minimalizovat,“ zdůraznil Šatera.
Certifikát se vystavuje na tři roky. V průběhu tohoto období je každoročně prováděn kontrolní audit s tím, že po třech letech se musí uskutečnit zcela nový certifikační audit. „Tento systém tudíž nenechá organizaci usnout na vavřínech, naopak, nutí ji k neustálému snažení o lepší a lepší služby,“ dodal generální ředitel ZP MV ČR Karel Šatera.

Úkoly držitele
certifikátu kvality
- Zlepšovat systém řízení
- Stále více se orientovat na potřeby pojištěnců
- Zavádět nové, případně dokonalejší produkty
- Zlepšovat vztahy se zdravotnickými zařízeními a dalšími partnery
- Více využívat schopností a aktivity zaměstnanců
- Rozhodovat na základě konkrétních analýz
- Rychle reagovat na změny

Hana Kadečková,
tisková mluvčí ZP MV ČR
V Praze dne 19. července 2007

Naši partneři

Menu